Medelingen & Kennisitems in Omnia

De Hub is bedoeld als centrale plek binnen Omnia om informatie met je organisatie te delen. Binnen de Hub zijn twee soorten berichten beschikbaar die je in de digitale werplek kunt publiceren: Mededelingen en Kennisitems.

Mededelingen
Mededelingen zijn berichten in de omgeving waarmee je eenvoudig medewerkers informeert over nieuws, updates, prestaties of iets anders dat je wilt delen. Je kunt deze als notificatie (nice-to-read) of pop-up (must-read) naar een specifieke groep of de hele organisatie sturen. Voor welke variant je ook kiest, in beide gevallen zal het bericht verschijnen in de Mededelingen live tile. Vanaf daar kunnen de 10 meest recente mededelingen geopend en bekeken worden.

Je kunt ook andere collega’s de mogelijkheid geven om mededelingen te maken. Dankzij permissies op mededelingen is er flexibiliteit in wie de berichten kan aanmaken, bewerken en bekijken zonder dat er altijd goedkeuring van de communicatie-afdeling nodig is.

Een mededeling wordt getoond in een pop-up, die een titel, beschrijving en eventueel een afbeelding, video of een link bevat. Om de sociale interactie te vergroten kunnen Medelingen geliked worden met emoji’s en is het mogelijk om een reactie te geven.

Mededelingen in Omnia

Wist je dat er ook een API bestaat voor mededelingen?
Het maken van mededelingen kan nog makkelijker! Je kunt de nieuwsvoorziening binnen jouw organisatie nog verder verbeteren door een API te gebruiken om geautomatiseerd Mededelingen te maken en versturen. Hiermee kun je berichten uit je huidige Content Management Systeem of ander platform blijven gebruiken om content te creëren en die vervolgens in je digitale werkplek te publiceren.

Kennisitems
Naast Mededelingen zijn ook Kennisitems onderdeel van de Hub. De toepassing van Kennisitems lijkt op een Q&A-concept. Je vind er bedrijfs-, afdelings- of team documenten die belangrijke informatie geven over het bedrijf. Denk hierbij aan een personeelshandboek of de ziekmeldprocedure. De kennisbank is onderverdeeld in categorieën. Een categorie kan bijvoorbeeld HR zijn. Binnen deze categorie kun je vragen stellen als “Hoe kan ik vakantiedagen aanvragen?” of “Hoe kan ik mijn loonstrook online bekijken?”. Onder deze categorieën kun je Kennisitems (artikelen) maken om dergelijke vragen te beantwoorden en deze voor je hele organisatie toegankelijk te maken. Managers hebben nu een nieuwe, innovatieve toevoeging aan hun digitale werkplek waar ze belangrijke informatie kunnen delen met de rest van de organisatie. Wanneer een bericht wordt aangemaakt als Kennisitem, is het in tegenstelling tot de Mededelingen, niet mogelijk om opmerkingen en reacties te plaatsen.

Kennisitems toevoegen in Omnia Workspace

Heb je ideeën voor toevoegingen aan Omnia Workspace? Dien dan een feature request bij ons in.