IT Automation

De moderne ICT consument beschikt naast een traditionele werkplek over steeds meer mobiele apparaten zoals een laptop, tablet en smartphone. Door de toenemende vraag naar consumerization en BYOD verschuift de aandacht steeds meer van werkplekbeheer naar het faciliteren van ICT diensten. Dit vraagt om een ander service level dat mogelijk is door het automatiseren van IT diensten.

De basis voor het automatiseren van ICT is Task-Automation. Task-Automation is verantwoordelijk voor het automatiseren van repeterende werkprocessen, zoals het installeren van software, gebruikersregistraties en OTAP releasemanagement. Het grote voordeel van deze vorm van automatiseren van IT diensten is dat de uitvoer altijd hetzelfde is. Daarmee verhoog je de kwaliteit, beschikbaarheid en stabiliteit van je ICT-omgeving.

Delegation of Control
Self-Service zorgt voor een snelle afhandeling van incidenten zoals een vergeten wachtwoord, het onboarden van een nieuwe medewerker en het herstellen van een vastgelopen applicatie. Ook het aanvragen van applicaties en facilitaire services behoort tot Self-Service-functionaliteit. Daarbij is de achterliggende workflow voor goedkeuring net zo belangrijk. Door de toepassing van deze vorm van workflows legt u de verantwoording op de juiste plaats bij de desbetreffende afdelingsmanager binnen uw organisatie. Hierdoor hou je grip op je licenties, grip op uw capaciteit en grip op uw ICT!

IT Service Store brengt ICT dichter bij de consument

Lees onze blog over het automatiseren van IT diensten

Bekijk blog
Patrick van der Meer account manager
Meer weten over self-service & IT?

Patrick van der Meer, account manager

Stuur een e-mail 088-4284848