Meer structuur in je werkplek

Als je deel uitmaakt van verschillende teams, een breed scala aan taken hebt of beheerder bent, dan heb je ook te maken met veel verschillende soorten applicaties en groepen waar je deel van uitmaakt. Door het tonen van al deze groepen in één portaal kun je al gauw het overzicht kwijtraken en ertoe leiden dat je steeds moet zoeken naar de juiste apps.

Met het toevoegen van gedeelde ruimtes zorgen we voor meer structuur in je digitale werkplek. Beheerders kunnen gedeelde ruimtes toevoegen voor verschillende gebruikersgroepen, waarbij ze gedeelde tegelgroepen kunnen aanmaken en tonen. De gedeelde ruimtes worden zichtbaar voor een gebruiker zodra er een gedeelde tegelgroep in staat waar de gebruiker rechten voor heeft. Wanneer je toegang krijgt tot zo’n gedeelde ruimte, wordt je huidige startscherm jouw persoonlijke ruimte en kun je met de verschillende tabbladen bovenin Omnia wisselen tussen de verschillende ruimtes. Zo houdt je je persoonlijke applicaties en informatie gescheiden van de apps en informatie van verschillende teams of afdelingen.

Gedeelde ruimtes in Omnia Workspace

Hoe zet je gedeelde ruimtes in?
Er zijn verschillende typen gedeelde ruimtes die je kunt creëren in je werkplek. Natuurlijk kun je ruimtes creëren voor verschillende teams en afdelingen. Het is echter ook mogelijk om verschillende tabbladen te maken voor hetzelfde team of afdeling, waar je de apps en informatie weergeeft op basis van hun takenpakket. Je kunt bijvoorbeeld twee gedeelde ruimtes aanmaken voor hetzelfde salesteam: één met alle sales applicaties en één met statistieken en live tiles met informatie over omzet, openstaande offertes en pijplijn en openstaande taken.

Ook aan de slag met gedeelde ruimtes in het Omnia Portaal? Neem contact met ons op.