Nieuws

Office 365 tips #1

02-03-2018 Ictivity

Eenvoudig processen automatiseren met Microsoft Flow

Eenvoudig processen automatiseren met Microsoft FlowIn de nieuwe rubriek ‘Office 365 tips’ delen we handige informatie over de mogelijkheden van Office 365. Office 365 staat voor gemakkelijk, veilig en altijd en overal samenwerken. Onderdelen als OneDrive, SharePoint en Outlook zijn het meest bekend bij Office 365 gebruikers. Maar Office 365 is meer dan dat! Een greep uit de minder bekende onderdelen en hoe die je kunnen helpen om productiever te zijn.

Wist je bijvoorbeeld dat Office 365 standaard de mogelijkheid bevat om handelingen te automatiseren? En dat je hiervoor geen ontwikkelkennis nodig hebt? Denk aan het automatisch opslaan van e-mailbijlagen naar OneDrive for Business of het automatiseren van goedkeuringsprocessen.

Microsoft Flow: minder werken, meer doen

Microsoft Flow is een tool waarmee je processen eenvoudig kunt automatiseren. Daarmee zet je tijdrovende en veelvoorkomende handelingen of goedkeuringsprocessen makkelijk om in werkstromen (flows).

Zo kun je bijvoorbeeld de volgende taken automatiseren:

  • direct reageren op meldingen of e-mails met hoge prioriteit
  • automatische verzenden e-mail bij toevoeging item in SharePoint
  • e-mailbijlagen automatisch opslaan op je OneDrive
  • nieuwe leads vastleggen, volgen en opvolgen
  • bestanden tussen twee services kopiëren, bijvoorbeeld van Twitter naar Excel

Er zijn momenteel al meer dan 100 services die je met elkaar kunt koppelen binnen Microsoft Flow. Inmiddels zijn er al diverse ‘flows’ beschikbaar van veelgebruikte apps en services. Je kiest een sjabloon van een veelvoorkomende flow of bouwt eenvoudig je eigen werkstroom. Easy job!

Meer weten over Office 365 of hoe we je kunnen helpen met slimmer samenwerken? Neem contact met ons op!

Meer Ictivity nieuws