Een flexibele en moderne digitale werkplek voor Zeelandia

ZeelandiaZeelandia wilde een flexibele, snelle en moderne digitale werkplek. Deze nieuwe werkplek moest de gebruikers een multimediale beleving bieden zonder beperkingen. Om dit te realiseren schakelde Zeelandia de expertise van Ictivity in.

Project ZEUS

Begin 2014 is het project ZEUS opgeleverd. ZEUS staat voor Zeelandia End User Satisfaction. Het uitgangspunt van dit project was het creëren van een optimale eindgebruikers ervaring. Het hogere doel hiervan was het verbeteren van de beschikbaarheid van de data en compatibiliteit om zo een optimale balans tussen gebruikerservaring en beheerbaarheid te creëren.

Kenmerken van dit project:

  • De gebruiker staat centraal
  • Een centraal te beheren virtuele werkplek (gebaseerd op Microsoft/Citrix)
  • De eindgebruiker kan overal en te allen tijde gebruik maken van de persoonlijke werkplek
  • Gebruikers zijn nauw betrokken door het functioneel testen van de nieuwe werkplek
  • Trainingen voor alle gebruikers
  • Een migratie van Novell GroupWise naar Microsoft Exchange
  • Een migratie van Office 2003 naar Office 2010

Achtergrond Zeelandia

De Koninklijke Zeelandia Groep is een groeiend Nederlands familiebedrijf met 100% focus op ingrediënten en inspiratie voor de bakkerij. Zeelandia is gespecialiseerd in het ontwikkelen, produceren, verkopen en distribueren van bakkerij-ingrediënten, zowel voor brood als banket.

Bert de Vos, Hoofd ICT beheer Zeelandia over ZEUS


Wat was uw ervaring met het project?
“Dat project ZEUS een complex project zou worden met een hoge gebruikersimpact wisten we van tevoren. Mede door de inzet van Ictivity en Zeelandia is de verstoring voor de gebruikers beperkt gebleven. Zeelandia heeft ervoor gekozen om tijdens dit project stevig in te zetten op het trainen van medewerkers en ondersteuning  te bieden door middel van (digitale) hulpmiddelen zoals een digitale en interactieve helpdesk, beknopte handleidingen, quick reference cards en een ervaren trainer zodat gebruikers optimaal konden worden begeleid. Met name de workshops en hands-on trainingen die Ictivity voor ons organiseerde zijn erg positief ontvangen door onze medewerkers”.

Wat was de aanleiding van dit project?
“Er waren twee belangrijke aanleidingen voor ons om project ZEUS op te starten. Allereerst was onze soft- en hardware verouderd en hadden we software in huis die niet meer compatible was met andere software. Aan de andere kant wilden we soepeler kunnen schakelen in de toekomst om wijzigingen in de infrastructuur sneller door te kunnen voeren”.

Wat heeft project ZEUS Zeelandia opgeleverd?
“Een moderne en snelle werkplek die overal toegankelijk is én waarmee we snel veranderingen door kunnen voeren. Daarnaast een stuk flexibiliteit voor nu en de toekomst. Dat is iets waarvan niet alleen de gebruiker profijt heeft maar ook onze directie en IT afdeling”.

Hoe was de samenwerking met Ictivity?
“Ik heb de samenwerking met Ictivity als zeer positief ervaren. Met name de heldere communicatie en een duidelijke projectstructuur hebben aan het succes van dit project bijgedragen. We hebben met dit project voor het eerst brede ervaring opgedaan met de trainingentak van Ictivity en dat is ons ook uitermate goed bevallen”.