Microsoft Office 365 Praktisch Beheer
Na de cursus kun je de Cloud-diensten, die onderdeel zijn van Office 365, efficiënt inzetten voor zowel kleine als grote bedrijven. Tijdens de 3 daagse training Microsoft Office 365 praktisch systeem beheer, leer je Exchange en SharePoint online beheren en configureren. Beheertaken van Office 365 kun je automatiseren door middel van PowerShell scripts. Tevens krijg je een overzicht met de mogelijkheden van Active Directory Federation Services en Active Directory Synchronization. Tijdens de training beschikken de deelnemers over een Office 365 demo omgeving. Deze omgeving zal na de training nog enkele weken beschikbaar blijven zodat de deelnemers ook na de training nog gebruik kunnen maken van de Office 365 testomgeving. Niet wat je zoekt? Bekijk dan onze andere Office365 trainingen.
IT professionals (systeembeheerders) die Microsoft Office 365 moeten gaan installeren, beheren en/of configureren.
Enige voorkennis op het gebied van Microsoft Server, Active Directory, Exchange, Sharepoint, Powershell is een pré.
- Planning and provisioning Microsoft Office 365
- Overview of Office 365
- Provisioning an Office 365 tenant
- Planning a pilot deployment
- Managing Microsoft Office 365 users and groups
- Managing user accounts and licenses
- Managing passwords and authentication
- Managing security groups in Office 365
- Configuring administrative access
- Configuring client connectivity to Microsoft Office 365
- Planning for Office 365 clients
- Planning connectivity for Office 365 clients
- Configuring connectivity for Office 365 clients
- Planning and configuring directory synchronization
- Planning and preparing for directory synchronization
- Implementing directory synchronization by using Azure AD Connect
- Managing Office 365 identities with directory synchronization
- Planning and deploying Office 2016 ProPlus
- Overview of Office 365 ProPlus
- Planning and managing user-driven Office 365 ProPlus deployments
- Planning and managing centralized deployments of Office 365 ProPlus
- Office telemetry and reporting
- Planning and managing Exchange Online recipients and permissions
- Overview of Exchange Online
- Managing Exchange Online recipients
- Planning and configuring Exchange Online permissions
- Planning and configuring SharePoint Online
- Configuring SharePoint Online services
- Planning and configuring SharePoint site collections
- Planning and configuring external user sharing
- Planning and configuring a Office 365 collaboration solution
- Planning and configuring OneDrive for Business
- Configuring Office 365 groups
- Planning and configuring identity federation
- Understanding identity federation