In tijden van crisis is communicatie met medewerkers belangrijker dan ooit. Dat geldt niet alleen nu om de verspreiding van het Covid-19 virus tegen te gaan, maar ook voor andere crisissituaties waar je organisatie mee te maken krijgt. De Crisis Communicatie App biedt in zo’n geval uitkomst.
Vul je gegevens in en wij nemen contact met je op.
Microsoft heeft een Crisis Communicatie App ontwikkeld die je helpt om makkelijk en snel relevante informatie met medewerkers te delen. Dit geeft je medewerkers direct inzicht in een noodsituatie, de geldende maatregelen en belangrijke contactpersonen binnen de organisatie. De Crisis Communicatie App is een gebruiksvriendelijk platform die de mogelijkheden van Power Apps, Power Automate, Teams en SharePoint combineert in één centrale tool. Medewerkers kunnen de informatie op elk apparaat raadplegen via een browser, Teams of Omnia Workspace. De app is geschikt voor allerlei soorten teams zoals BHV teams, beveiliging, ICT teams en Veiligheidsregio’s. Kortom, overal waar snelle en effectieve communicatie en informatie uitwisseling van belang is.
Medewerkers kunnen in de app aangeven waar ze aan het werk zijn, bijvoorbeeld thuiswerken. Dit helpt managers bij het lokaliseren en coördineren van hun teams. Onder veelgestelde vragen vinden medewerkers de antwoorden op vragen rondom de crisissituatie. Het onderdeel ‘Handige tips’ helpt opvolging te geven aan specifieke maatregelen die van kracht zijn. Denk aan ‘was meerdere keren per dag je handen’ en ‘houd 1,5 meter afstand’.
Het crisisteam in je organisatie kan met de applicatie de interne communicatie stroomlijnen door nieuws, updates en inhoud in verschillende categorieën te publiceren. Met behulp van pushberichten zijn medewerkers direct op de hoogte. Daarnaast hebben medewerkers snel inzicht in de contactpersonen die ze in geval van een calamiteit kunnen raadplegen op verschillende locaties.
De Crisis Communicatie App kan snel up-and-running zijn. We helpen je met de technische implementatie, het inrichten van de applicatie en bepalen samen via welke kanalen de informatie naar de medewerkers gebracht wordt. Uiteraard besteden we aandacht aan de adoptie van de app bij zowel de beheerders als de medewerkers.