Regievoering bij ICT outsourcing

Regie-ICT-Outsourcing
IT management

In deze training leer je wat services zijn, hoe je hierover afspraken maakt en hoe je services monitort. Daarnaast ga je aan de slag met het integreren van servicemanagement in projecten en testmanagement.

Ook leer je wat een beleidsplan is, wat voor sturingsmiddelen je hebt, beheerarchitectuurmodellen. De training is erg interactief en sluit af met het inrichten van beheerprocessen bij ICT outsourcing.

Deze training wordt bij jou op locatie verzorgd voor groepen van 3 – 8 deelnemers. Voorafgaand aan de training vindt er een uitgebreide intake plaats waardoor de training volledig aansluit op de praktijk. Voor een vrijblijvende prijsofferte selecteer “Maatwerk”.

De training is bedoeld voor diegenen die al enige kennis hebben van IT beheer, functioneel beheer en de bijbehorende best practices zoals ITIL en BiSL.

Je hebt al enige jaren ervaring in de praktijk en moet complexe vraagstukken oplossen, waar de best practice boeken je geen direct antwoord op geven. In een vlot tempo worden de meest voorkomende vraagstukken met je doorgenomen door een door de wol geverfde servicemanager!

  • Serviceverlening en integratie Serviceoriëntatie
    • Waarom services?
    • Wat zijn services?
    • Hoe maak ik afspraken over services?
    • Hoe monitor ik mijn services?
  • Integratie
    • Hoe integreer ik ITIL, ASL en BiSL?
    • Hoe integreer ik servicemanagement in projecten?
    • Hoe integreer ik servicemanagement en testmanagement?

Je ontvangt een voorbeeld van een service analyse document en bespreekt eigen service vraagstukken!

  • Regievoering en architectuur
    • Wat is een beleidsplan?
    • Wat wordt verstaan onder regievoering?
    • Welke sturingsmiddelen heb ik?
    • Wat zijn architectuurprincipes voor beheer?
    • Wat zijn architectuurmodellen voor beheer?
    • Voorbeelden van beheerarchitectuurmodellen
    • Wat is de rol van een architect in uw serviceorganisatie?
    • Interactief gedeelte met ruimte voor eigen ontwikkelingsvragen
    • Welke invloed heeft de outsourcing van services op de inrichting en verrichting van uw beheerprocessen?
    • Wat betekent dat voor de verschillende rollen