Aan IT-wensen in de zorg voldoen; fictie of feit?

De omgeving waarin zorgprofessionals werken moet flexibel te gebruiken en in te delen zijn.

De werkzaamheden van zorgverleners, het bestuur en kantoormedewerkers zijn divers en hier geldt ook nog eens zoveel mensen zoveel wensen. Dan kijken we nog niet eens naar de digitale transformatie, GDPR en de wensen van cliënten rondom inzicht in het eigen dossier. Zonder deze ontwikkelingen staat de IT-afdeling al voor de uitdaging om aan deze eisen te voldoen. Het is daarom belangrijk om in kaart te brengen aan welke eisen IT-voorzieningen volgens de zorgprofessional precies moet voldoen.

Meer dan 500 professionals die werken in jeugd-, gehandicapten-, ouderen-, thuis- en de geestelijke gezondheidszorg zijn in opdracht van Ictivity gevraagd wat hun eisen zijn ten aanzien van IT-voorzieningen. De activiteiten van het management, kantoormedewerkers en zorgverleners zijn verschillend. Wanneer we kijken naar de gemiddelde dag van een zorgverlener zijn zij vooral bezig met het bezoeken en ondersteunen van cliënten. In tegenstelling tot het management en kantoormedewerkers die zich bijna de hele dag op kantoor werkzaam zijn. In deze blog schenk ik aandacht aan de verschillende wensen van zorgprofessionals.

Verschillende belangen

Als zorgverlener reis je continu van cliënt naar cliënt.