ITIL 4 Foundation
ITIL-Found
Projectmanagement
ITIL 4 Foundation geeft je inzicht in de structuur, principes en processen van ITIL. Je leert hoe je IT-diensten op een efficiënte en waardevolle manier kunt organiseren en verbeteren. De training richt zich op het service value system (SVS) en het vier-dimensiemodel, die samen het fundament vormen van ITIL 4.
Je krijgt een duidelijk beeld van de belangrijkste onderdelen zoals de servicewaardeketen, werkwijzen, leidende principes, governance en continue verbetering. De training sluit af met het officiële ITIL 4 Foundation-examen.
Leerdoelen
- Begrijpen wat ITIL is en hoe het zich ontwikkeld heeft
- Uitleggen hoe het service value system (SVS) werkt
- Toepassen van het vier-dimensiemodel binnen ITIL 4
- Herkennen en toelichten van ITIL-praktijken en -principes
- Inzicht krijgen in operationele en tactische processen
- Voorbereiden op het ITIL 4 Foundation-examen
Voor iedereen in een ICT-organisatie die werkt aan of verantwoordelijk is voor beheer en exploitatie van IT-diensten. Zowel geschikt voor beheerders als managers.
Er is geen specifieke voorkennis vereist.
- De structuur en voordelen van ITIL
- De belangrijkste servicemanagement concepten
- Hoe de ITIL-leidende beginselen een organisatie kunnen helpen om servicebeheer aan te nemen en aan te passen
- Het doel en de componenten van het ITIL service-waardesysteem
- De leidende principes (adopteren en aanpassen)
- De activiteiten binnen de service-waardeketen en de onderlinge relaties
- Het doel en de belangrijkste voorwaarden van 15 ITIL-werkwijzen
- Examentraining